Johan Ehrenberg



För ungefär ett och ett halvt år hördes jag talas om den här mannen för första gången. En väldigt häftig kille tycker jag. Oerhört engagerad i miljön. Och här ligger fokuset självklart på problemen som finns, men även på hur man kan lösa dem.

Jag stötte på honom av en tillfällighet. I en grannby hade de en festival med temat hållbar utveckling och där skulle jag vara med och göra ett kortare teater och dansperformance. Eftersom bussarna inte går tätt här och jag av någon anledning inte hade tillgång till bil just den här helgen, kom jag tidigare dit. Gick på en föreläsning och såg på en film. På filmen var det just Johan som talade. Det var en häftig upplevelse. Jag tänker fortfarande på den då och då. Det jag lärde mig av filmen var att man inte ska lägga så mycket energi på problemen, lägg istället den energin på att lösa dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0