Tävling!

Hej igen!

Jag vill dra igång ännu en tävling appropå temat. För att delta i tävlingen ska du på kreativast möjliga sätt informera våra medmänniskor om att en del djur faktiskt håller på att dö ut. Efter att jag sett en bild i en tidning, på en död isbjörn alldeles sargad, så har jag börjat bry mig extra mycket om dem. Deras utrotningshot är ju direkt kopplat till klimatförändringen då deras problem är att isen smälter..

Ni får göra hur ni vill och jag kommer som enväldig domare välja ut den kreativaste och coolaste idén. Du kommenterar under inlägget här under och berättar hur och vad du gjort, har du bloggat/liknande så vill jag att du länkar till sidan. Det är absolut inget måste att du skall ha gjort det på internet. Att du har bett din mamma att bli isbjörnsfadder är precis lika bra som ett blogginlägg..


Priset är en söt liten väska (?) som innehåller lite bra saker från The Body Shop (mitt favorit märke, grundaren är ju en enormt bra människa!!) och ett sött rosa skärp.

Tävlingen avslutas sjätte  tolfte september!


Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jeez, då gäller det att tänka snabbt!

2009-08-30 @ 13:52:19
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: petronella

Jag har slutat äta kött, sedan har jag hållt flera föreläsningar för folk jag känner, högstadieklass, gymnasieklass (med två olika lärare) samt för andra kompisar.



Många har blivit inspirerade av det jag sagt, några har själva slutat äta kött. Jag tar inte bara upp att det är synd om djuren, utan om hur det slår tillbaka på oss människor. Att sluta äta kött är bara ett steg på vägen, men ett stort steg 1/5 delav alla gaser som bidrar till växthuseffekten kommer från köttindustrin. När jorden värms upp smälter polarisarna, isbjörnarna dör, sötvattnet rubbar polarströmmen,vi får en ny istid, människorna dör!



Ungefär så kan man hårddra det!

2009-09-09 @ 11:06:46
URL: http://wanella.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har gjort ett memory och bloggat om det. Läs mer om det här:

http://mli.blogg.se/2009/september/kajsa-kavat.html#comment

2009-09-12 @ 18:13:04
URL: http://mli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0