Om klimatmötet

COP15 står för Conference of the parties och detta är det 15:e mötet som hålls av de 192 länder. Anledningen till att just detta möte har blivit så omtalat är för att det satts ihop på kort varsel. Från och med 2013 gäller nämligen inte Kyotoprotokollet längre och det som bestäms under COP15 ska börja gälla när Kyotoprotokollet tar slut.

Kyotoprotokollet gäller även bara ca 30 st i-länder och det nya avtalet ska omfatta hela världen. 15000 personer är ackrediterade till mötet och Barack Obama och Kronprinsessan Victoria ska dit.

Källa: Nyfiken Grön-blogg
(bloggen är enormt läsvärd!)

Men utöver den här faktan, vad tycker ni om mötet? Följer ni det? Vad tror ni det betyder för klimatet? Betyder det något för mänskligheten?


Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag vet inte hur det egentligen gick - inte särskilt bra va

men vi får fortsätta våra strävanden, det är ju många människor som verkligen vill att det ska bli förändringar

SV: nej, inte sa jag nå´t om att granen inte alls var så fin som jag velat att den skulle vara

2009-12-19 @ 19:54:47
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Petter-Nicklas

Jag tycker att det är ett bra initiativ av västvärlden. Det är tur att alla andra länder ser upp till och respekterar oss så mycket att de går med på allt vi säger och gör.



Och går det igenom ska jag baka en tårta och bjuda sessan på. Promise!

2009-12-19 @ 21:27:31
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/
Postat av: Amanda

Självklart måste betyda något för både miljön och mänskligheten!

2009-12-20 @ 10:37:23
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0