Ska vi vänta in politikerna?

Jag har läst tidningen idag. (WOW) och där hade någon som tror sig veta sammanfattat klimatmötet i Köpenhamn. Enligt skribenten hade det inte gått så där fantastiskt.

Synd. Verkligen. Men tänker vi på allvar sitta och vänta in att politikerna bestämmer att vi ska göra så? Kan vi inte bara göra det själva? Varför väntar vi på att någon annan ska ta första steget. Någon måste ju göra det. Det kan likagärna vara du? Så kom igen, gör något fint för miljön! Mänskligheten ligger i dina händer, gör något bra av det!

Jag har aldrig förstått det där med att inte våga, det är ju det första steget som är jobbigast, sen går det så lätt. Det är dessutom lättare att våga hoppa om man inte blir knuffad, så därför tänker jag börja anpassa mig till mamma natur innan man måste. Man kan göra saker för att vara snäll också.

Kommentarer
Postat av: ulrica

jag håller med. om vi "vanliga" människor börjar tänka på våra handlingar och börjar agera själva kommer trycket tillslut bli så stort uppåt att makthavarna måste göra ngt! :)

2009-12-20 @ 21:01:26
URL: http://domkallarmigulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0