Varför man följer bonde söker fru

Hemma hos mamma och pappa är stunden då Bonde söker fru visas på TV helig. Mamma, pappa och systeryster sitter tillsammans ute i TV-soffan med ashögt ljud på och tittar andlöst. Helst ska det hela spelas in också. Pappa är ju mångsysslande bonde. Kanske är det därför 75% av familjen utvecklat ett nördigt intresse för programmet? Inte vet jag, inte bryr jag mig jätte mycket heller.

Nu idag när jag skrev på boken hamnade jag framför TV:n med Bonde Söker fru på, ett gammalt inspelat avsnitt. Och jag förstår till viss del hetsen. Det här är humor. En av brudarna som har intresse i en av bönderna är HUMOR, hon är det bästa och roligaste jag någonsin sett. Hon har alltså sökt till programmet för att hitta kärleken och hamna på en gård.

Scenario ett: Bonden visar runt i lagården. Berättar att han ska skicka några på slakt (han är KÖTTbonde) kvinnan tycker att han är okänslig som säger det inför djuren. Det tyckte jag var lite konstigt, men ändå förståeligt.

Scenario två: (här undrar jag hur hon kan ha fått för sig att överhuvudtaget söka till programmet) De ska måla ett uthus rött. Först ska de borsta, kvinnan får panik för att det kommer en spindel på hennes borste. Hur tänkte hon då? Det finns ju spindlar överallt??? Sen när de börjar måla så har hon en VIT klänning på sig. Praktiskt och bra!


Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag har också följt bonde söker fru, det är roligt att se folk tönta omkring

2009-12-19 @ 19:52:53
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Sussi

haha.. vissa som söker passar verkligen inte för ett liv på en bondgård. Nu följer inte jag bonde söker fru men nåt avsnitt här och där har man allt sett ;-)



Sv. Skulle ha tagit ditt råd om att strunta i frukosten. När vi kom dit serverades maten nästan på en gång. Inte var jag speciellt hungrig då inte :-(

2009-12-19 @ 23:26:33
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Gun

Hahaha! Det är obegripligt och pinsamt! Mumannen ska se det jämt, men jag är glad att eländet är slut nu:)

2009-12-20 @ 00:20:09
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hon verkar ju klart vara den ultimata bondefrun. ;)

2009-12-20 @ 10:38:56
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En blogg om självkänsla, tankar och tips!

Hmm.. jag har inte sett ett endaste avsnitt tror jag..

2009-12-20 @ 14:03:40
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0