Skön sjungande Dramaqueen

Singstar och allsång är verkligen det bästa som finns. Tyvärr finns det nog ingen som är sämre än jag på Singstar. Jag har en fin ton, som inte träffar någon annan ton. Så häromdagen då vi skulle spela i lag. Sitter mina enormt tävlingsinriktade vänner och jag på golvet, när det är min tur tittar alla på varandra. Sedan tittar de på mig, alla tre säger att jag ska "anstränga mig" "vinna" och "du måste vinna". Det gjorde jag ju kanske inte, mer än i en grej...mot en sju åring och då var det dessutom en engelsktext. Något han inte behärskar särskilt bra. Men ja, en vinst är en vinst! Som alla i mitt lag hyllade genom att skrika och slå mig på benen och säga "bra!"  Varpå jag säger "aj, sluta slåss".


Jag kommer aldrig bli en tävlingsmänniska, är ni tävlare eller suckers som jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0