Till våra barns försvar...

Filmen som gick på femman för ett tag sen var bra var bra. (handlar om hur en mamma i Colorado bestämmer sig för att få ett slut på att äldre män -oftast- uttnyttjar yngre människor sexuellt)  I och för sig missade jag början, glömde bort att den började nio och att jag skulle titta då. Men, det är sånt som händer.


Sånt som också händer är att yngre tonåringar lägger ut bilder på sig själva och befinner sig på chatten. Det otäcka med det är att lite äldre män och kvinnor då kan kontakta dem, med syftet att ha sexuellt umgänge på ett eller annat vis med de yngre tonåringarna. (det här händer självklart i verkliga, vanliga livet med)


Det är för jäkligt tycker jag! Att vuxna människor bestämmer sig för att förstöra unga människors liv genom att förgripa sig på dem. En del kanske inte ens fattar vad som pågår och inser det långt senare. Det här är inte okej.


Bara för att man lägger ut en bild på sig själv, hur påklädd man än är. Så ska man inte behöva bli behandlad på det här viset. Den här filmen är sevärd. Jag tycker definitivt att vi ska stoppa det. Frågan är hur?


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Det grundläggande gör vi när vi fostrar våra barn. Både att de lär sig att inte själva utsätta sig för fara, men också (självklart) lär sig att inte utnyttja andra!!



Sen så finns dagis, skolor etc där allt sånt kunde varit mer öppet snack om..

2009-07-19 @ 18:29:57
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0