Var är KITTY???

Vilken dag alltså. Massa åska. Vilket jag inte gillar. Jag blir rädd och går ner i källaren, där jag sitter och väntar ut ovädret.


I alla fall.  Jag och massa i klanen simmade idag. Systeryster och Kusinvitamin åkte bredvid med flotten för att plocka upp trötta hundar och annat. Jag körde med simfenor eftersom mina knän är som en 180 årings och jag behöver "sparka med raka ben" i vatten. Det ska vara bra enligt vissa. Det går i minus fart utan simfenor, men med fenorna kan jag ha hyfsad fart så jag inte hinner bli uttråkad. Jag simmade fortast (har inte hänt sen nian, då jag var typ enda seriösa tjejen på idrotten) och det var kul. Det var helt underbart. Vi vände hemåt. Fortfarande först. Sen började regnet och mörka moln komma. Då ökade jag farten av rädsla för åskan. Sen kommer mullret och min rädsla ökar enormt. Nu är kursen rakt in mot land. Jag känner hur döden närmar sig och jag börjar gråta = det går sakta. Jag försöker rikta all energi mot land och på simningen. Sen blixtrar det till som FAN. Jag blir livrädd. Nu finns inget förstånd kvar och jag kastar mig in mot land och klanmedlemmar försöker få mig att vänta med att simma upp och gå genom hästhagen. Systeryster kommer bakom och försöker lugna mig, jag bara gråter och går (barfota) på vassa stenar. "det är inte tillräckligt med joner i sjön för att det ska bli elektriskt" är det enda som når min hjärna. Kusinvitamin har gått natur. Sen in i den jävla hästhagen, hästar och åska (båda ASläskigt) så Kusinvitamin håller i mig genom hagen. När vi kommer in i deras hall, hämtar hon handdukar. Jag fryser inte, så jag tar ingen. Sen ser jag att jag har ett sår ovan på högerfotens ringtå (?) och att det blöder, i samma veva upptäcker jag att det är ett sår under vänster stortå.


Fastersjuksköterskan fixar till såret. Sved som bara den. Men det gick bra. När jag gick hem tänkte jag på att ta på plåster. Mina älskade Hello Kitty plåster, rosa och helt underbara! Men tro på fan att de är borta när jag behöver dem. Jag kommer aldrig att bli bra om jag inte hittar dem. Nu har jag fula och vita. Ge mig rosa Hello Kitty!


Kommentarer
Postat av: Sanna - Mitt bidrag till tävlingen

vilken fin blogg du har!:D

härlig!

2009-07-04 @ 12:28:06
URL: http://sannabromander.webblogg.se/
Postat av: Sofia

sv: Ja, det är hemskt. Men nu ska det bi svalare framöver =)

2009-07-04 @ 14:04:37
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oh, bra det! Gör så :)



Naj, naj, åska är ju så mysigt ju! Fast bara när man är inomhus förstås. Inne med en varm kopp te, invirad i en filt. Mumma.



Stackars dig! Hail Hello Kitty! Får se till å skaffa sådana där plåster.



Du skriver en bra blogg förresten. diggar den stenhårt :)

2009-07-04 @ 17:12:20
URL: http://mli.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

Peace



PS. Fin blogg :)

2009-07-04 @ 17:45:28
URL: http://metrobloggen.se/miiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0