Watch up!

Jag börjar på allvar bli LITE less på all "vuxenpress" och då menar jag media för vuxna. Nej, ni blir inte lyckliga för att ni går ni femton kilo på en månad. Det är liksom inte så att midjemåttet är ett mått på lycka. Går du ner femton kilo blir du inte femton gånger lyckligare.

Men det är så att ni kanske är jätte stolta för att ni gick ner de där kilona och bestämmer er för att bli ansiktet utåt för den där metoden. Men nej! Fattar ni inte istället för att reagera "Fan va kul för henne" om det är en hon, så blir vi genast fan, är jag för tjock? Och då är det igång. Vi är kanske nittio procent som reagerar så. Så det är mycket folk som blir indragna i fel tankegång. Vi börjar känna oss för stora. Några tar den hälsosamma vägen, börjar träna och byta ut micromaten. En del andra slutar äta och några blir bara deppiga och tröstäter. Det är få som går oberörda förbi.

Är inte det här ett stort hot? Det är väl den största pandemin någonsin?

Kommentarer
Postat av: Miiqa

Bra skrivet! Det bästa vore ju om man kunde få igång en bojkott för alla tidningar osv som har den typen av reklam/artiklar. Det är ju det bästa sättet att påverka.



(Var mitt inlägg till någon inspiration för den här inlägget?)

2009-07-30 @ 22:16:12
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Håller med dig! Och de som går ner för att de ändrar livsstil tycker ofta inte det är en så stor big deal så de kommer inte på löpsedlarna.. :(

2009-07-31 @ 05:53:56
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Lindzon

Ja det är verkligen ett hotande problem som ärligt talat bara blir värre å värre!

2009-07-31 @ 14:44:30
URL: http://lindzon.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej! För ett tagsen så kommenterade du hos mig och jag ligger efter lite med svaret men här kommer det: Emma Pihl har varit med om ätstörningar om jag inte minns helt fel.. du kan läsa mer om henne här: http://www.emmapihl.com/?id=2&sub=14



För övrigt håller jag med dig, fast ändå så inte fullt ut.. själv så gick jag ner en sisådär 7kg förra sommaren för att nå en vikt där jag trivdes och jag kände att jag mådde bättre men i samma veva så jobbade jag med självkänslan så egentligen berodde det nog på många olika aspekter, nu har jag dock gått upp dem igen och mår lika bra ändå ;)



Kram!

2009-08-04 @ 20:56:43
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0