Hur blir du "hel" ?

Jag fattar verkligen inte det här med att man blir "hel" av att man skaffar partner. Var ni trasiga innan? Jag fattar att man vill älska och vill bli älskad. Men måste man ha en relation för att ha det? Man kan ju ha "kompis" relationer som gör att man är älskad och blir älskad. Och oftast (om inte alltid) så älskar dina föräldrar dig. Du har alltid någon som älskar dig, vare sig du vet om det eller inte, men det finns alltid någon. Så varför behöver du en partner för att känna dig bra?


Jag tror att man måste känna sig trygg i sig själv och älska sig själv innan man skaffar ett förhållande. Annars tror jag att man lätt glider isär, för att man inte vet hur "man ska vara" så kan det lätt bli att man vill "bli fri". Att vara säker i dig själv gör också att man orkar stå ut med en människa längre, det kanske gör att man orkar hålla ihop?


Kommentarer
Postat av: Viktoriae - En "må bra" blogg där självkänsla & positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Tack för din kommentar!! :)



Jag själv känner mig hel med min sambo, men det för att han har hjälpt mig en del i min personliga utveckling.. I början när jag tjatade om saker som gjorde mig nervös, orolig osv så intalade han mig tvärtom. Han blev mitt stöd. Han är det än idag och det jag har koll på, har han kanske inte koll på och vi kompleterar varandra på någotvis. Han har fått mig att inse så mycket och ja, jag kan gå så långt och kalla honom för min självsfrände.. Vi firar snart fem år och jag ser mig som oerhört lyckligt lottad..

2009-06-29 @ 07:58:22
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En "må bra" blogg där självkänsla & positivt tänkande ligger i fokus

Sv: tack för din kommentar på må bättre kampanjen :)



Jag är mer hel i mig själv men jag vettesjutton hur jag skulle klara av att vara själv, om vi skulle göra slut, det skulle nog påverka mig i en riktning som ännu är okänd..



Kram

2009-06-30 @ 10:34:45
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Angelica

jag funderade på det där förr,

Vadå hel sa jag.

Sen mötte jag min pojkvän, jag erkänner att jag saknade något innan jag träffa han.

Inget jag såg då men jag ser en skillnad idag.



Snart har det gått två år och nog har det hänt en del med mig, nog har jag växt i mig själv och jag tror att han är en stor grund i det.

2009-07-02 @ 22:57:00
URL: http://notbroken.webblogg.se/
Postat av: Emma Mounette Cholat

Tack för din kommentar! Det ska bli skitkul med Paris! :)



Gillade det här inlägget! Håller med dig helt! Man ska aldrigg sträva efter att bli hel tillsammans med någon annan, för det är då man blir beronde av varandra. Hel ska du blir i dig själv och i din ensamhet och det är inte förens du älskar dig själv och lärt dig detta som du egentligen är mogen för ett förhållande!

2009-07-03 @ 06:37:28
URL: http://atasteofchocolate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0