Låt mig vara...

Såg på Oprah Winfrey idag också. Dagens tema var skönhet och hur olika den är runt om i världen. I Mauretanien är t.ex. ett måste att kvinnan är tjock, helst ska hon ha bristningar och vara skild också. Då vill Oprah åka dit. Varför? Kul att man bara måste vara på ett sätt? Jag skulle ju bli väldigt diskriminerad där då jag uppskattar att vara smal, och är det oavsett vad jag trycker i mig. Jag är inte mager och inte fet, något mitt emellan. Lagom är bäst i vårt land, ey? Dessutom så kanske jag trivs med att inte bantas/tvångsmatas för att gå ner/upp i vikt. Vafan media, låt mig vara!



vad säger ni, är det okej att diskriminera en person beroende på kroppsfettsmängd?
vad ska vi hitta på för att få bort det?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Klart det inte är... Men så är det tyvärr just nu, så.



Jag ställde förresten upp en fototävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan, tar bara en sekund)

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

Skicka gärna en kommentar tillbaka, så att jag kan tacka!

2009-06-25 @ 11:23:43
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En "må bra" blogg där självkänsla & positivt tänkande ligger i fokus

Jag får erkänna att jag gillade idén om att landet helt är annorlunda till skillnad från kulturen vi har här, där det inte direkt ligger högst upp att vara flertalet skild och överviktigt.. Men man kan ju alltid vända på saker.

Så länge man mår bra i sig själv och är nöjd!:) Trevlig fredag hörredu!

2009-06-26 @ 09:25:37
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0