Att vara förälskad

Alla vi som någon gång varit förälskade vet hur otroligt det kan vara. Du blir en del av himmelen av rosa moln där allt är lyckligt och allt du rör vid blir alldeles lyckligt, rosa och fluffigt. Någon kan mörda dig och du är fortfarande alldeles lycklig och rosa och fluffig, för du är kär och den känslan är alltid övervägande alla andra känslor som någonsin funnits på människanskänslospektra.

Allt du kan tänka på är föremålet för din kärlek. Hur det är, hur det mår, hur det känner sig, hur det har haft det förut och hur det vill leva resten av sitt liv. Allting kretsar runt omkring kärleken och de två de berör. Den rosa himmelen sjunger för dig och de vackra gröna träden sjunger för dig och allting bara leker, livet leker. Ditt liv leker en undebar lek för dig och för din kärlek.

Det här är äkta kärlek:
http://www.dinsko.se/Dam/Modeller/Stovlar.aspx?art=243762

Men tyvärr finns inte den vackra, ljusbruna stöveln i internetbutik, inte heller har jag som fattig student (1050kr/månad) råd att lägga ut 899kr på dessa. Jag blir så sorgsen av tanken. Bitter och ledsen. Nu sitter jag här och gråter för att jag inte har de där stövlarna. Stackars mig. Åh, ångesten kommer. Vad ska jag göra? Fortsätta gråta tills jag somnar av utmattning? Ja, det är nog det jag får lov att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0