ett av våra tusen problem

Allvarligt talat tycker jag det är sorgligt att det är så många unga som mår dåligt i dagens samhälle. Jag vill hjälpa så många jag kan, om jag kan och hur och så. Men något som är direkt tragiskt är exempelvis en tjej i min klass. Hon har fått hjälp. Hon får hjälp. Jätte mycket faktiskt. Men ändå går hon omkring och tycker extremt synd om sig själv och är jätte taskig mot sånna som säger ifrån om hon är "på" dom för mycket. Jag tycker självklart att hon också förtjänar att få hjälp och att det är tråkigt att hon mår som hon gör.

Är det inte enormt dåligt att en sån tjej får hur mycket uppmärksamhet och hjälp, medan en del går och också mår dåligt, kanske till och med ännu sämre, men de får inte hjälp i alla fall inte lika mycket hjälp för att det går till tjejen som inte verkar vilja ha hjälp. Är inte det tragiskt?

Och nu ett helt annat exempel. En annan tjej, som fungerar ungefär likadant, och jag började bråka. Jag gav mig tillslut. Men hon fortsatte att vara elak. När jag bad lärarna om hjälp ville de inte gå på för hårt "för att hon mådde dåligt" som om jag blev att må bra av att hon gick omkring och var elak?

I alla fall, om du känner att du eller någon i din närhet har problem som du inte riktigt kan hantera. Besök HÄR eller HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0