Man "lär" sig något varje dag

Ibland funderar jag på om det finns några i Sverige som ens är hälften så smart som jag. Jag blir så FANTASTISKT less när jag hör vissa saker. Min mamma jabbar på SFI (vilket står för Svenska För Invandrare= sånna som inte har bott i Sverige länge) och jag vet att de som går och läser för henne är seriösa. Därför blir både hon och jag rätt irriterade när man hör sånna här saker:

En kärring (nej, jag tar inte i, det var en otrevlig tant): Ja, de här invandrarungarna, de gör inget annat en själv.
Hennes gubbfan: Nej, verkligen inte.

Det här var inne på vårt lokala ICA, och det råkar vara så att de flesta "invandrarungarna" (oftast ungdomar) är betydligt mer skötsamma en "de svenska" ungarna. Det finns självklart undantag.

Men för att sammanfatta kärringens åsikt, så har det alltså en betydelse vilken hudfärg man har om man blir kriminell? Undrar om hårfärg, ögonfärg eller kanske färg på kläderna också spelar in i hur grovt brottsligheten blir? Ja, jag har ingen aning, men jag tror jag ska ta och fråga den här människan, för det sägs ju att ålder för med sig kunskap. Så om du känner igen dig, tala om för mig, i en kommentar eller haffa mig på ICA!

Kommentarer
Postat av: Liisaa

Haha, men du jag känner igen detdär! Det finns en del människor som jag har hört påstå en massa sjukt i icaköerna jag med. Vissa undrar man ju hur de är funtade...

2009-09-23 @ 03:10:07
URL: http://rodbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0