Den miljövänliga ätaren

Alla snackar ju om vegan och vegetarian. Men jag skulle vilja säga att det finns ännu ett sätt att äta på, förutom vanlig "all ätare". Den miljövänliga ätaren. Bra gissat, eftersom jag nämner det så anser jag mig själv vara sån.

Den miljövänliga ätaren äter egentligen "allt". Men Den miljövänliga ätaren granskar mer kritiskt det den äter. Den vill att maten ska vara miljövänlig! Som bacon. Är den "vanlig" så har den en enorm påverkan på mamma natur. Men det betyder inte att vi inte kan äta bacon. Nej, vi miljövänliga ätare, vi väljer (tex) den KRAV märkta. Fattar ni?

Men maten måste inte ha en märkning för att den ska slinka ner hos Den miljövänliga ätaren. Nej, till exempel vilda djur som skjutits är ju väldigt miljövänliga.

Exempel på miljövänligt vilt
: Dramas pappa går omkring i skogen med vovven och letar älg (orkar inte gå omkring så spänd, är lite rädd för pappa älgs horn) och de andra typerna sitter på pass (man får inte prata, så nej, jag får inte vara med här). Hips och vips skjuter en av typerna en älg. Typerna + Dramas pappa släpar hem älgen och styckar den hemma på gården. Sen paketerar vi den (detta brukar infalla med att jag har prov dagen efter så jag inte hinner sova alls för att jag måste börja plugga klockan elva på kvällen). Men, dagen efter, har Drama kött i frysen som det senare blir Miljövänlig mat av på kvällen!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Urrk...Är dessvärre inget fan av jakt. :S

2009-11-01 @ 23:23:26
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: ansepanse

jag vet att man måste skjuta av lite älgar, annars lär de bli för många - men jag gillar det inte egentligen

2009-11-02 @ 10:39:47
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0