Cancerpinnen

Hellu!

Nu är det lite fixat. Jag ska få delvis hemstudier. ENORMT skönt. Har varit lite jobbigt på sista tiden. Men nog om det.

En grej som jag har tänkt på är verkligen skit. Ett skitgift är vad det är. Jag pratar om de förbannat äckliga ciggaretterna. Om du vill att du ska dö fortare, din omgivning än fortare och mamma natur ska dö, då tycker jag du fortsätter. Jaha, du vill att dina barn ska leva? Men lägg av då. Jag vet att det inte är lätt. När min förra bästis skulle lägga av skällde hon ut mig om jag tugga maten för sakta, typ. Det är skitsvårt. Men jag tycker verkligen det är värt det.

Det bästa sättet att sluta är så klart att inte börja. Men gjort är gjort.

*Vill du ha pengar över till annat?
*Vill du ha lungcancer?
*Vill du att dina nära och kära ska ha lungcancer?
*Vill du att jorden ska bli förpestad av röken som ciggen avger?
*Vill du att jorden ska bli alldeles nerskräpad av dina cigarettpaket?
*Vill du att jorden ska bli alldeles nerskräpad av dina fimpar?

Tänk på det när du slutar röka..Och om du tänker fortsätta, sluta släng paket på marken, sluta dumpa fimparna var som helst! Släng dem i en papperskorg, se bara till att de är ordentligt släckta först!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att du får delvis studera hemma

angående cigaretter håller jag helt med dig

jag avskyr folk som inte respekterar att det finns så´na som inte tål röken som förpestar hela omgivningen när de står där och bolmar

2009-10-20 @ 11:42:29
Postat av: ansepanse

jag glömde skriva att det var jag i föregående kommentar

2009-10-20 @ 11:43:39
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - En blogg om självkänsla, tankar och tips!

Hej! Fick ditt mail men kan inte din e-post så jag slänger in länken till min lilla bild här istället!

Länken till bilden är http://viktoriae.blogg.se/images/2009/aff_31373116.jpg

så är det bara att spara ner den och länka till min blogg. Säg till om du behöver hjälp!



Jag har ALDRIG rökt, inte ens prövat. Är väldigt stolt över det faktiskt =)

2009-10-20 @ 11:48:15
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0