Politiken i Sverige är tragisk

Jag gillar inte när man klumpar ihop ett stort antal människor på grund av deras religion. Jag är kristen, på ett vis. Jag har många kristna värderingar och jag är medlem i svenska kyrkan. Jag har vissa kunskaper i bibeln och tycker att en del saker där är väldigt bra. Men är jag bilden av alla kristna? Nej, det finns en del som kan hela bibeln utantill, som kan vart enda ord och verkligen tror. Och det respekterar jag. Men man kan inte säga att bara för att vi är kristna så är vi ett hot mot världen.

På samma sätt tycker jag att man inte kan säga islam är ett hot mot världen. Det är några få procent av alla muslimer som är ett "hot". Lilla Ahmed åtta år på lågstadiet i din hemstad är väl inte den som är orsaken till allt ont i världen? Eller? Det kanske är lilla Karin fyra som blir den som stör mest i samhällsordningen i framtiden. Det vet vi inte. Och det är rent ut sagt FÖRJÄKLIGT att du drar ett helt folk över en kam!!!

När du har läst både gamla testamentet, nya testamentet och koranen, vill jag gärna höra ett nytt "tal", eller har du läst dem? Jag kanske är lite fördomsfull, men jag tror du skulle ha en annan bild av det hela..Om du har läst det Jimmie Åkesson, ber jag om ursäkt!

"..att svenska badhus skulle införa separata badtider för män och kvinnor" det citatet är så jävla tydligt att du aldrig varit alldeles utstirrad av hormonstinna kåta människor på badhuset. Om du hade det, skulle du ha jävligt stor förståelse för det här. Jag tror inte bara det är muslimska kvinnor som uppskattar det här. Kvinnor (eller män för den delen) som varit utsatta för sexuella övergrepp uppskattar säkert också att få bada ifred. Och for the record är det inte bara muslimska män som kladdar på kvinnor. Det är tragiskt av dig som politiker på den "höga" nivå att säga så.

Kommentarer
Postat av: petronella

jag blir arg på rasister, eller överhuvudtaget fördomar! visst, ingen är väl felfri, men jag håller tyst om det jag tänker, och låter det inte påverka!



Kristendom, Islam och Judendom är alla uppbyggda på samma grunder, de har därför hyfsat lika värderingar! Jag tycker Samhället ska börja intressera sig för de kulturkrockar som kan komma att framstå i större utsträckning i framtiden. Men man ska inte dra alla över en kant! Jag är trött på alla "jag tycker såhär och jag har rätt!" människor!

2009-10-19 @ 21:26:02
URL: http://wanella.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag klarar inte av såna människor och det värsta är att de gör sig upp en åsikt och sen är de inte mottagliga för fler intryck sen. De stagnerar och blir en fara för samhället efter hand, eller i varja fall för utveckligen.

Sv: Hahaha! Du hade tydligen helt "överseende" med vapen som fanns med i nöten! :D

2009-10-19 @ 21:30:52
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Fröken Einstein med en smärre psykos

Bra skrivet! Har ett inlägg på g i samma ämne.



sv: Ibland så hjälper människor i omgivningen till att behålla någon som psykiskt störd. Vems fel det är att någon fått en psykisk störning är svårt att säga så generellt, men omgivningen påverkar. Jag är lite akademiskt störd ;P

2009-10-20 @ 11:10:12
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Erica,

Jimmie kan gå och bada i någon lavasprutande vulkan

2009-10-20 @ 11:19:26
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Usch den där människan är sa....ja jag har inga bra ord för att förklara hur illa jag tycker om honom. Och alla andra som haller pa och "predikar" san skit.

2009-10-23 @ 21:16:06
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0