Mer om tygkassar

När vi har snackat plastpåse och miljöförstöring förut har de kommentarerna som jag fått tytt på att problemen är att komma ihåg tygkassen samt att man vill ha plastpåsen till soppåse. En annan grej var att man inte hade någon påse..

Komma ihåg tygkassen kan man lösa på flera olika sätt. Man kan till exempel alltid lägga en tygväska i bilen, handväskan, hallen eller kanske i cykelkorgen. Det du ser precis innan du går ut kommer du ihåg, lägg den väl synlig så plockar du enkelt med dig den när du går. Och har du långt till affären (flera mil kanske?) är bilen ett bra ställe att ha påsen i. Cykelkorgen om du cyklar dit, ni fattar?

Och till er som vill ha plastpåsen som soppåse. Så finns det nedbrytbara som enligt vissa är betydligt bättre. Jag har inte jättekoll på det området. Men det verkar bättre..ska läsa på lite..

Och om du inte har någon tygpåse så finns det jättemånga ställen du kan köpa det på. The Body Shop har lite mindre varianter, men väldigt fina. Sen har ju de flesta matvarukedjor tygkassar som du kan köpa för under tjugolappen. Konsum har fairtrade märkta.

Vad gör att du inte använder tygkassen, och istället väljer plastkassen?

Kommentarer
Postat av: ansepanse

ja, hur svårt kan det väl vara, det är ju superenkelt

2009-09-03 @ 18:01:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: chriszy

sv: jaa, det var mums! ehe.



Avnänder ingen påse, har oftast grejer i väskan (har alltid min sportbag med mig:p) annars tar jag en i plast om jag handlar mycket, men det är inte ofta :P

2009-09-03 @ 18:17:44
URL: http://satansbananer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0