Tio saker som jag är bra på..

Jag låg ju och svettades hela förra veckan. Jag trodde att jag skulle missa mycket. Det har jag. Bland annat på Svenska C, till imorgon skulle jag skriva en lista med tio saker jag var bra på. Fine, hur svårt kan det vara? Tog en halvtimme. KLAR! Men när jag kom till klassrummet vi har lektionen i och där listorna ska sitta på väggen blev jag fundersam. En del hade inte kommit på något, så istället för att sätta upp en lapp med inget på, fick man skriva tio saker man är dålig på..Andra hade fem grejer de var bra på..

Är det så illa att vi inte kan komma på tio saker vi är bra på? Vi är bara dåliga?

Här är en lista på grejer jag är bra på. Bara tio av dem då^^

1. Jag är bra på att blogga.
2. Jag är bra på att skriva.
3. Jag är bra på att spela teater.
4. Jag är bra på att genomföra saker.
5. Jag är bra på att läsa.
6. Jag är bra på att organisera mig.
7. Jag är bra på att lyssna.
8. Jag är bra på att tala inför folk.
9. Jag är bra på att uppskatta min omgivning.
10. Jag är bra på att uppskatta mig själv

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, ja då. Vi fick lite underliga blickar, men det gick bra :)



Bra att ha tio saker man är bra på nedskrivna, man glömmer så lätt i deppiga stunder:)

2009-09-01 @ 22:55:37
URL: http://mli.blogg.se/
Postat av: metti

Det är inte så lätt o komma på en massa man är bra på. Min kompis och jag försökte för ett tag sen..det var svårare än jag trodde.

kram metti

2009-09-02 @ 08:42:51
URL: http://mariettesvensson.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

1) Jag är bra på att dansa

2) Jag är bra på att skriva noveller

3) Jag är bra på att se samband

4) Jag är bra på att städa

5) Jag är bra på att lyssna

6) Jag är bra på att baka

7) Jag är bra på att läsa

8) Jag är bra på att våga testa nya saker

9) Jag är bra på att se andra människor

10) Jag är bra på att vara mig själv



(Förresten, skriv gärna en kommentar under mitt tävlingsinlägg med en länk till ditt bidrag. Så har jag lite lättare att hitta det sen när tävlingen är avslutad. Ska ta bort den där koden som gör att man inte kan klistra in också)

2009-09-02 @ 09:24:51
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Gun

Och så är du bra på att veta vad du är bra på!

2009-09-02 @ 15:44:12
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0