Dramaqueen

Jag funderar ibland på varför jag driver bloggen. Och det är enkelt. Jag skulle själv vilja läsa om det jag skriver om. Jag vill bli bättre på miljön. Jag vill bli mer klimatsmart. Eftersom jag då inte hittade någon startade jag Dramaqueen. Dessutom så har jag rätt mycket kunskap och jag hittar ofta så mycket fakta om miljön som jag vill dela med mig utav. Men det tar ju tid. Och jag tycker inte att klimatsmarthet ska bero på hur mycket tid du har. Det ska vara lätt att hitta informationen. Vi ska inte kunna skylla på tiden när vi inte bryr oss om mamma natur.

Hur tänker du kring detta?


Kommentarer
Postat av: Em

Jag tror på den enskilde lilla människan när det gäller naturen och klimatet. Jag tror att vi måste ha in det med modersmjölken och jag tror att min generation kan bidra med att försöka ta till sig, din generation kan uträtta mera och förhoppningsvis påverka era barn igen till att tänka naturvänligt helt automatisk. Om den enskilde individen tänker så, så vill också arbetslivet och politiken påverkas ännu mer positivt på sikt. Det HAR faktisk hänt jättemycket, men det är otroligt mycket mer som borde och skall ske.



Sv: Hahaha! Det var säkert norrmän som skulle vara ett snäpp värre än svenskarna och då fick de hitta på något som var större än råtta. :D

2010-01-14 @ 19:29:33
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Kadri

jag tycker att folk måste få det i sig att det är trendigt o tänka klimatsmart för svenskar gör inget som inte är trendigt.

2010-01-15 @ 11:06:05
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: ansepanse

jo, det ska vara enkelt, inte ta för lång tid, dagens månniskor är ju så jäktade

2010-01-15 @ 11:35:04
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: V I K T O R I A E - Självkänsla, läsvärt, tips och tankar!

Det borde finnas en bra sida för information som också är lättnavigerad och inte 877 sidor man måste leta igenom för att hitta smart tips.. som man hittar i din blogg :)

2010-01-16 @ 11:02:50
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0