Verklig skillnad?

 Volontärresa.

Det är något jag skulle vilja göra. Jag vill ha perspektiv och jag vill göra skillnad.

Jag skulle vilja åka till Nicaragua i sydamerika och lära känna landet, kulturen, flytande spanska och lära folket engelska.

Jag skulle också kunna tänka mig och åka till Thailand, ta ett TEFL certifikat (ett diplom som säger att du har genomfört en utbildning för att undervisa i engelska som ett främmande språk) och sen åka runt på landsbygden och lära barnen engelska så de kan jobba inom turismen.

Eller så vill jag åka till ett barnhem i Indien.

Jag läste det här reportaget i senaste tidningen från The Body Shops kundklubb och det fick mig att tänka lite mer på det här. Drömma lite mer. 

Vill du åka ut i världen som volontär?


Kommentarer
Postat av: Therése

Volontärresa låter som något riktigt bra! Skulle själv vilja göra det någon gång i framtiden, i Asien :)

2011-05-18 @ 20:58:04
URL: http://theresehyden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0