Det här med husdjur..

Det är många människor som lider i det tysta, de vågar inte träda fram och säga ifrån. "Nu kränker du mig" "Det här är inte okej". Men oavsett så har vi den förmågan. Ett djur kan inte säga ifrån. Det finns ingen chans. Om en katt inte har mat kan hon skaffa det. Men om hon är inlåst i en etta på fjärde våningen, ska hon svälta ihjäl då?

Om en hund blir slagen av sin ägare, vem ställer upp för hunden då? Hur ska någon ens få reda på det?
Hästen som sköts av tonåringen som hatar att mocka, ska hästen stå där i stallet med skit upp till manken då?
Och det djuret, som är så älskat av ägaren att ägaren "älskar" med den..vem stoppar det?

Djurmisshandel är så svårt att göra något åt, de kan inte tala. Men den existerar. Tänk på vad du tar som misshandel, djurmisshandel är precis som med människor. Vi måste tänka på att göra det som är bäst för djuren, de kan inte tala till oss, vi förstår inte. Vi måste engagera oss i dem, annars tycker jag ärligt talat att ni kan ge fan i att köpa husdjur..

Jag hoppas att ni tänker till både en och två gånger innan ni köper er en liten vän..Men om ni vet vad ni håller på med tycker jag att det är helt fantastiskt. Jag skulle inte kunna leva utan våra husdjur. De är mina bästa vänner..

Kommentarer
Postat av: Ellen

Haller verkligen med dig där. Skaffar man husdjur sa far man faktiskt se till att ha nog med tid att ta hand om det, vissa djur behöver mer tid än andra.

2009-08-29 @ 21:00:42
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Gun

Det är ett stort ansvar att ta hand om djur, därför har vi inte skaffat hund, som jag egentligen skulle vilja. Men vi har haft tre marsvin och det var jättemysigt.

2009-08-29 @ 21:21:45
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag håller med dig, det är viktigt att man kan ta hand om och engaagera sig i sitt husdjur. Jag brukar mysa med pappas hund, just nu räcker det för mig. Du är så klok!

2009-08-29 @ 21:26:05
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bra skrivet! Tänk om fler kunde tänka efter före de skaffar djur..

2009-08-30 @ 19:14:20
URL: http://freefallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0