Djurfadder med WWF

När jag tänker på pandor tänker jag på han i Kung Fu Panda. Han är så söt. Jag vet att det inte är riktigt samma sak ui verkligheten men han verkar ha ett sånt bra liv, och jag skulle vilja att alla pandor fick ha det så bra! Jättepandan håller på att dö ut. WWF jobbar aktivt för att det inte ska ske, men det är inte gratis och en del av de pengar som krävs får de in från faddrar. Du kan bli Pandafadder HÄR. Där kan du också läsa lite mer exakt vad dina pengar skulle användas till.

Ett annat djur som håller på att säga hej då är isbjörnen uppe vid polen. Han får mindre och mindre plats att jaga på till följd av att isarna smälter och att klimatet fortsätter sin uppvärmning. Du kan göra skillnad som isbjörnsfadder HÄR ser du hur man gör.

Du kan även bli fadder för andra djur och för till exempel Östersjön HÄR.


Jag tycker att det är viktigt att visa att vi bryr oss om vad som händer runt omkring oss. Att en Panda faktiskt är en del av det svenska samhället också. Bara för att den är hotad i Kina så betyder inte det att det är kinesernas problem bara. Vi har också ett ansvar att hjälpa till. Jag tycker att det är lika viktigt att vara djur fadder som att vara fadder till ett barn.

Har du inte råd att vara fadder, du kanske är som jag, fattig student? Du kan handla på WWF:s webshop för att visa att du bryr dig också. Utbudet är inte stort dock..Och alla små pandaförsäljare som kommer samtidigt som alla jultidningsförsäljare kan man ju också handla av..


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad gullig du är med dessa texterna. :)



Hade du inte velat vara fadder till en k*kllama? :D

2009-08-26 @ 12:15:14
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag tycker också att de som inte kan/orkar/vill eller önskar engagera sig åtminstone kan fylla i en blankett så att en hundralapp dras per månad till något nyttigt. Det ÄR inte alla som lägger ner tid på nyttiga saker, men en peng kan alla bidra med, tycker jag.

2009-08-26 @ 20:24:19
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0