En dramadag

Idag, innan vi fick telefon och internet hade jag en mysig dag. Skitbra, jag vaknade redan vid sex och drog mig till nio. Vilket fick min tonårshjärna att tro att jag fått sova bort halva dagen. Sen har jag tvättat i massor. Jag har varit jätteduktigt. Men nej, självklart skulle det inte vara helt Dramaqueen av mig att bara varit perfekt hela dagen.

Jag skulle handtvätta några av plaggen. Så jag kastar ner dem i handfatet på gamla badrummet. Det är en gammal sommarstuga och det badrummet har inte fått vara med på renoveringen än. Så därför fungerar det som tvättrum också. Men när jag ska tappa upp vatten så jag kan ha i lite tvättmedel hittar jag inte den förbannade lilla pluppen som ser till att vattnet stannar. Jag letar och börjar bli smått irriterad på mina föräldrar som är och jobbar, vafan ska de gömma den för? Jag blir så trött på dem. Sen hittar jag den och älskar dem helt plötsligt som vanligt.

Jag tvättar ur kläderna och hänger dem på tork, liksom maskinen (alltså kläderna i den, för er som är på samma nivå som mig). Problemet uppstår först när jag ska tappa ur vattnet (ta bort pluppen) så att jag kan tvätta nästa grej för hand. Jag har satt igång maskinen och allt går så jävla bra ifall det inte vore för den där pluppen. Den sitter nämligen fast!

När pappa kommer hem berättar jag om mitt problem. Han föreslår en magnet och hämtar en i verkstaden. Sen är jag on my own. Det hade kunnat sluta här, om bara pluppen vore magnetisk-.-

Jag provar med en nål. Jag provar med en knäckt (ja, jag knäckte den) hårnål. Jag provar med ett helt hårspänne. Jag provar med det närmsta föremålet (råkar vara en pinne där det sitter tandtråd och gör så man lättare får bort smuts långt in i munnen. Den tillhörde inte mig) Den gick sönder.

Jag ger upp. Finns bara en utväg. Skruva isär avloppsgrejen och peta underifrån. Har aldrig gjort det förut. Men det kunde väl inte vara så svårt, det var det inte. Fick upp skiten. Sen gömde jag den där pluppen. Skruvade ihop avloppet, det var svårare, men nu är det all done och inget vatten läcker.

När jag är klar börjar jag lite svagt minnas att jag gjort så här förut. Då var mamma rätt arg på mig. När jag berättade det här för henne skrattade jag lite, det är ju lite roligt. Det tyckte inte mamma. Det tyckte hon inte förra gången heller. Antagligen därför någon gömt den..

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Ups! ;D

Dina inlägg är intresanta och bra! Har läst de, men är lite konstigt nu på morgonen, kommer inte på något att skriva själv! :)



Ha en bra dag ivarje fall! ;D

2009-08-06 @ 06:38:32
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0