Grattis!

Jag har ju haft en tävling på miljötemat. Vad är det bästa vi kan göra för miljön? Vad är ditt tips. Och den skulle ha slutat i lördags. Men har inte haft internet så idag är det dragning. Det har jag dragit.
Min motevering!
Det är enligt en färsk undersökning är det 30 gånger mer effektivt att välja rätt livsmedel (ekologiskt) än att stänga av lampor och liknande. Dessutom slänger vi så enormt mycket kläder och mat att det är tragiskt. Vi slänger nästan tio  kilo textilier per person i Sverige varje år. Tänk på att vi är nästan nio miljoner människor. Fattar ni hur mycket det blir? Hur mycket som bara går till spillo?
Därför valde jag att den här tjejen skulle vinna. Vi önskar henne grattis!


"Jag köper väldigt sällan kläder och skor. Kläderna måste i princip gå sönder på kroppen innan jag börjar köpa nya. Mitt smink blir ersatt när det tar slut eller blir för gammalt, men inte annars. Prydnadssaker och liknande köper jag i princip aldrig. På julaftnar och födelsedagar försöker jag få igenom att slippa få en massa onödiga prylar."

Det här är att vara medveten!
Någon som känner att den varit med i tävlingen och vill ha pris. Hör av dig!


Kommentarer
Postat av: Miiqa

Åh, gud vad kul, vad glad jag blir! Tack söta!



sv: Du är värd all uppmärksamhet och alla läsare du kan få, för du skriver verkligen så himla bra och engagerat. Jag älskar bloggar med substans och din är verkligen en sådan. Det märks att du tänker och skriver. Jag önskar att fler, speciellt fler yngre, kunde använda hjärnan på samma sätt som du gör. Och det är ord från hjärtat!

2009-08-05 @ 20:14:50
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej och tack så mycket snälla du!



Vad duktig hon är, jag önskar att jag vore lika bra jag med..

2009-08-05 @ 20:45:44
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0