Jag fiser ifred

Egentligen borde inte fisar vara så skämmiga. Alla gör det, och det är naturligt..

Idag satt systeryster och jag på trappen och läste. Jag lägger plötsligt en brakare (citat systeryster). "Usch vad äckligt" säger hon, jag svarar ett litet roat förlåt. När systerysters ansiktsutryck plötsligt förändras och hon kommer fram till mig, "det är någon där" mimar hon. Någon har alltså kommit upp på kullen och kollat runt för att hitta den i la familia den vill prata med.

Jag blir full i skratt och kan knappt hålla mig. Sätter mig under bordet. Han åker. Mamma kommer ut till oss. De hade inte hittat det han skulle ha, så snart skulle han komma tillbaka. "Så Drama du kanske kan hålla in dina fisar?" Jag börjar skratta rejält. Tills han kommer tillbaka igen, då kastar jag mig under bordet först. Sen springer jag in på lilla toaletten och sätter mig där och läser veckorevyn. Enligt mamma och systeryster såg han allt det här.

Jag och systeryster ringde både nacksvingarn och kusinvitamin. Alla fick vi oss ett gott skratt. Jag kan inte sluta skratta faktiskt...

När jag sa att jag skulle in till datan undrade mamma om jag ville fisa ifred. Och ja, det vill jag!

Kommentarer
Postat av: Miiqa

Hahaha, vad skön du är! Men du har ju rätt, alla fiser ju, så varför ska det vara sån big deal?



(Om du vill ha svar på det så kan du läsa "Den kultiverade människan", har för mig att det står där.)

2009-08-07 @ 15:32:36
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det konstiga tycker jag är att jag gillar fislukten av mina egna men ingen annans! Varför är det så? Eller är det bara jag?? ;D

2009-08-07 @ 17:11:04
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0