Kan människor och djur leva tillsammans här på jorden?

Eftersom det har gått en vecka sedan vi satte igång temat Djur i svenska samhället. Så avslutar vi nu det hela med en disskussion.

Kan människor och djur leva tillsammans här på jorden?

Vi håller på att ta över samhället helt och hållet, gör om det. Djuren får ta stryk då, vill vi ens att de ska med in i vår nya värld? Den industrialiserade. Är det vi som avgör om djuren får vara kvar eller inte? Eller är det helt enkelt naturens gilla gång som gör att en del djurarter försvinner ifrån vår planet?

Om det är vi som bestämmer så undrar jag hur det kommer sluta. Jag ska göra mitt allra bästa för att vara en bra människa på jorden. För i grund och botten är vi också ett djur. Just nu är vi på toppen, frågan är om vi alltid kommer vara det..


Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Klart vi kan leva tillsammans, så länge som vi ger djuren plats. Och det är vi himla dåliga på. Ibland önskar jag att vi kunde gå bakåt en smula i utvecklingen.



Jag gillade ditt diskussionstema. Go Drama! :D

2009-08-29 @ 23:59:26
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

- ÖH JA?

2009-08-30 @ 00:15:33
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Egoinas mamma

Jag tror att vissa förändringar borde vi acceptera då det handlar om utveckling/förändringar och det är en del av världens historia, men onödigt dödande och lidande är helt sjukt!!



2009-08-30 @ 10:06:43
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0