Jag är bekymrad..

Jag måste snart gå och lägga mig. Jag är inte så jättetrött (fan, nu gäspade jag bara för att jag skrev det där), men imorgon ska jag och mina polare i teatergruppen repa som bara den inför vår musikal, en ensamkommande flyktingpojke som kommer till Sverige, ett fantastiskt manus av the one and only ensemble ledaren, och med Queens musik. Jag har tränat att hålla tonen till we will rock you med hjälp av allas vårt youtube^^

Men i alla fall. Med tanke på det här ovanför så kom jag och tänka på hur vi tänker om ensamkommande flyktingbarn. "Att föräldrarna bara släpper iväg sina barn" jag blir så förbannat trött på hur folk tänker. Tror ni på allvar att det här är samma sak som när du inte har tillräckligt med koll på din alkoholkåta tonårsunge som rymmer för att festa med de andra ungdomarna?

Varför kan vi inte bara stötta de här ungdomarna? De behöver verkligen det. Inte göra som de där puckona i sydsverige som tänker försöka få igenom det patetiska förslaget att inga flyktingar ska in i deras kommun. Seriöst??

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du har hundra procent rätt.

2009-11-27 @ 22:38:14
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu innan jag började på den praktiken jag är på så frågade vi på ett ställe utanför stan som är ett boende för ensamma flyktingbarn, om jag kunde vara där. Tyvärr så passade det inte dom för tillfället men hoppas jag ska få komma dit lite senare för det skulle vara sjukt spännande. Jag blir så förbannad när folk kallar flyktingbarn för svartskalle och allt möjligt och att dom är såna idioter som bara ställer till problem. Vilka är det mest som sitter i svenska fängelser? Jo SVENSKA brottslingar! Så svenskar är inte så mycket bättre. Och jag är säker på att om det blir krig här så tror jag att alla hoppas att det finns några vänliga själar i andra länder som tar emot oss med öppna armar. Invandrare behöver nog mer hjälp när dom kommer till sverige för dom är väldigt skadade. Vi kan nog inte ens drömma om vad dom har fått se och stå ut med.

Kram

2009-11-28 @ 11:15:31
URL: http://hundramil.blogspot.com
Postat av: Sussi

Vad kul med en musikal. Och handlingen är lite annorlunda men det lät spännande..



Ha det så bra

2009-11-28 @ 14:02:05
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0