Här är förklaringen..

Jag vill dö, då kommer jag äntligen få sova ut????

Dålig uppdatering. Jag har varit barnvakt. Jag ska banne mig leva i celibat tills jag blir skitrik och har råd med folk som kan hjälpa till hemma och med barnen. Alltså seriöst. Jag älskar de där små liven, de är tre (fortfarande) men make till ENERGI..

Det började exakt när vi vaknade igår morse. Min mamma och min faster har fått för sig att jag och systeryster uppskattar att vakna av att en två, fyra och sex åring hoppar på en. Olika varje gång. Samma sak varje gång är dock att mamma och faster står i dörröppningen och skrattar.

Vi skulle fiska kräftor. I vårt område samlas alla grannar och vi gör det till en gemensam fest (?). Jag och systeryster orkade inte med en enda gång och vittja burarna. Vi använde tiden till att sova, vila..

Igår var det ju också en viktig fotbollsmatch, kände mig lite som en fotbollsänka (systeryster kunde absoluuuuuuut inte missa matchen). Men, uppfinningsrik som jag är satte jag på en film "Nu har vi pyjamasparty" Alla tar på sig sina pyjamasar utan problem. Vi (jag) slapp också titta på bananer i pyjamas, för den kunde jag verkligen inte hitta...

Sen när vi äntligen vräkt i oss chips, popcorn och choklad (systeryster tittade fortfarande på fotboll) skulle vi sova. Eller stora killen sov redan på golvet. Men jag väckte han och övertalade han att gå upp och lägga sig i sin säng (våningsäng) så jag slapp bryta ryggen. Tjejen låg i sin säng. Bara lillkillen kvar. Jag försöker få honom att lägga sig i sin säng. Det gick inte. Filmen var fortfarande på och han skulle absolut sitta på sin storasyster. Som blev arg. Jag undvek att storebror vaknade. Tillslut somnade även lillkillen vid tolv (då satt systeryster och jag och drack cola)

Jag och systeryster satte på lejonkungen, så vi kunde titta på den (finns det någon bättre film???) och ifall barnen vaknade kanske de skulle titta på den istället för att sätta sig på mig.. (ack vad godtrogen jag var förr i tiden)

Vid tre reste sig lillebror och gick mot ytterdörren. Jag och systeryster kastade oss efter honom. Han ville tydligen ha saft, vid tre kan han få vad han vill. När han druckit upp allt (fem deciliter) så skulle pojken absoluut ha välling. Jaja, bara han skulle sluta skrika. Självklart tar vi den stora, som inte går in i micron. Jag la flaskan ner. Det blev välling överallt. Kul. Vi torkade upp. Sen skulle vi ge vällingen till det skrikande barnet som inte skulle överleva utan vällingen. Han låg och sov.

Den lilla pojken fick sova bredvid mig då. Men inte kunde han ligga i SÄNGEN. Pojken låg bredvid, sparkade på en enorm golvlampa (jag låg mitt i rummet på en madrass). Jag försökte lägga han i sängen..väck inte den björn som sover..

Dagen efter, kommer lillebror på att alla borde få vakna till hans huvud dunkandes i träkarmen på sängen. När jag sa till honom att sluta började han sjunga. Satte på Mumin. Fortsatte sjunga.

Jag har sovit ungefär fem timmar i natt, totalt. Och ihopsittande längsta sömn är fyrtiominuter. Jag vill dö!

Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Imorrn är det vardag, då får du sova ut igen ;)



Massa kramar till dig!

2009-09-06 @ 17:00:20
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: metti

det är inte alltid så lätt med barn som inte vill sova..man blir rätt trött..jag vet..som tur är mina större nu o sover hela nätterna igenom...men jag kommer ihåg hur det var när dom var små..puh vad trött jag var då!

2009-09-06 @ 17:26:14
URL: http://mariettesvensson.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahaha!! Bästa preventivmedlet är att vara barnvakt då och då!

2009-09-06 @ 17:49:23
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: ansepanse

hahahaha - barn är för härliga alltså

2009-09-06 @ 19:32:59
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Tiara

Usch, det är typ sånthär man inte vill höra när man är gravid. haha.

Förresten, jag har glömt tacka dig för priset som jag fick hemskickat och brevet =) jag blev mycket glad att du hade skrivit ett brev haha.

Och du, jag vet inte om du har vatt på min blogg och kollat lite, men jag har skapat en ny grej som heter Veckans Utmaning, du kan ju gå in och kolla =) Hade vatt jättekul å få en utmaning av dej! Kram

2009-09-06 @ 20:29:51
URL: http://tiiara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0