Mera om miljön!

Jag känner att jag verkligen lyckats när jag får kommentarer om att ni börjat köpa tygkassar, börjat köpa ekologiska grejer och slutat köpa plastpåsar!

Jag tycker att det är skitbra med tygpåsar, köper ni det tycker jag ni ska satsa på ekologiska eller rättvisemärkta. På bland annat konsum säljer man rättvisemärkta påsar och den är också ekologisk!

Om man ska satsa på miljövänlig mat är det i första hand närproducerat man ska satsa på. Köp köttet direkt från uppfödaren om du vill vara säker på hur din "mat" behandlats innan. Samma sak med ägg, mjölk och liknande.  Men vissa saker finns ju inte närproducerat om man bor i Sverige, till exempel vindruvor. Då ska du ALLTID satsa på ekologiskt, vindruvan är nämligen så besprutad att giftet till och med finns inne i själva druvan.

Det jag mest av allt vill säga är att ni alltid ska vara kritiska och granska det ni hör om miljön (även här) och väg fram och tillbaka. För än så länge är man inte överens om exakt vad som hjälper mot klimatförändringarna. En del är till och med övertygade att det inte är ett problem. Det kommer dessutom nya rön hela tiden! Men jag tror ju såklart på det jag skriver här, annars skulle jag inte skriva det alls!

Kommentarer
Postat av: Alex

jattebra! jag forsoker ocksa att tanka pa miljon, gar t.ex alltid till pappersinsamlingen ist for att slanga pappren i sopkorgen, man far bra samvete da :)

2009-09-30 @ 10:59:39
URL: http://alexitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0