Sammanfattning av kurshelgen!

På min kurs i helgen hade vi ledarskapsutveckling. Jag ska snart starta en studiecirkel (precis som alla andra i miljöambassadörerna) här i Hällefors, ska hitta en lokal och så bara. Den kommer handla om konsumtion, så ni som kan ta er till vackra Hällefors är väldigt välkomna! 

Vi har fått några tänkvärda citat i helgen:

"Bildning är det vi minns när vi glömt vad vi lärt oss"

"Är du inte en del av lösningen är du en del av problemet"

Visst är det tänkvärt?


Jag har väldiga problem med frukosten, jag orkar inte och det är hundra ursäkter. Men i lördags, då allt var framdukat och trots att jag var jätte dålig så åt jag fem mackor (!) med massa grönsaker och ost! Det var ju vegetariskt annars hade jag nog haft på skinka! Hade tänkt att ta ägg också, men NEJ. Jag är som ni vet väldigt kräsen, min mat SKA vara ekologisk, jag gör undantag i skolmatsalen (jag jobbar på att få den miljövänligare) och McDonalds är också ursäktat för att jag har cravings för det stället.. Annars försöker jag verkligen att ha koll på var min mat kommer ifrån. Så när jag får se KRITVITA ÄGG (de blir inte bara så där vita, vi har haft höns sen typ alltid och vi har aldrig någonsin fått ett enda ägg som var så där vitt) plus en sån där äcklig rosa stämpel. Pappa sa att man måste stämpla äggen för att få sälja dem...

Skitsamma, jag äter INTE stämplade ägg!!


På sängen när vi kom låg det två karameller på överkastet. Äckliga karameller, men jag tog dem ändå, och gav dem till systeryster, som kom med en kärleksförklaring!




Kommentarer
Postat av: ansepanse

J och jag köper ägg ifrån en granne som har lite hönor till husbehov och de hönorna får sprätta omkring i frihet - det är bra

2009-09-21 @ 11:48:01
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0