Sup på du!

Hällefors marken är här. Eller, den börjar imorgon. Redan idag så har tivolit dragit igång. Marken är något alla ser fram emot här i staden. Jag också. Imorgon har jag tänkt hänga med en kompis. Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. plugga och städa kanske?

Det de flesta andra hälleforsarna gör är supa järnet hela natten. Men jag gillar ju inte alkohol, och när jag är med, väljer jag bort alkoholen. Jag har mina skäl, det självklaraste är att jag tycker det är äckligt, varför tvinga i mig något jag inte tycker smakar gott? Nej, det gör jag inte. Anledningen till att jag inte vill ut i natt är att jag inte tänker gå själv omkring här mellan saker. (tivoli gubbarna har utmanat ett gäng fjortiskillar med slagsmål, vill inte hamna emellan om man säger)

Dessutom gillar jag inte när folk säger att jag är "så jäkla dryg" bara för att jag inte dricker. Jag blir lite ledsen när jag hör sånt emot mig. Jag är ju precis som alla andra människor mån om att passa in. Därför krävs det en del när alla andra dricker och jag låter bli. Bara för att jag låter den där drycken vara blir jag tydligen inte lika avspänd som dem. Men där har de fel, jag har oftast roligare än dem till och med (jag minns ju till exempel vad jag har gjort och inte) men jag har en tråkighets stämpel som jag inte gillar.

Jag har faktiskt inte ett dugg emot att du dricker, ditt liv. Jag kör lite "sköt dig själv och skit i andra" Men ge fan i och ge dig på mig bara. Och, drick KRAV märkt!

Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag dricker i princip aldrig heller. Händer väl kanske en gång om året eller så. Tycker det är ganska tråkigt att vara runt för fulla människor som gör bort sig och är pinsamma.



Tråkigt att folk inte kan respektera ditt val!



Kram

2009-09-11 @ 19:17:05
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

När jag var ung (etthundraochtjuefyra år sen) så måste jag medge att jag tyckte de som inte "festade till" var tråkiga. Numera ser jag det helt annorlunda och undrar på om inte lite av den negativa hållningen har med ens eget dåliga samvete att göra + att man är rädd för att göra bort sig och "den nyktra" lägger mer märke till det. Synd!! Bra att du står pall!! :D

2009-09-11 @ 19:41:07
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: pelle

Asch, sådana där fasoner växer folk ifrån. Men det är jävligt jobbigt att behöva lyssna på de!

2009-09-11 @ 23:26:28
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Jessica Odqvist ♥

Starkt av dig att inte dricka! Folk tycker också jag är dryg bara för jag står för det jag tycker osv.

2009-09-12 @ 02:47:01
URL: http://jessthesuperwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Snygg blogg!<3

2009-09-12 @ 09:45:16
URL: http://livetenligteelliinnn.blogspot.com
Postat av: ansepanse

håll på dig och ditt och bry dig inte, jag dricker heller inte alkohol

2009-09-12 @ 11:02:54
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0