Ekologiskt hår?

Mitt miljölöfte för i år är ju som sagt att göra en miljövänliggärning om dagen. En av dem är att jag bara ska använda miljövänligt schampo och balsam. Jag har gjort det nu sen vi åkte till Thailand (27/12) och det känns bättre kan jag säga. Mitt hår känns mjukare och jag känner mig fräschare, att det inte bor tusen kemikalier i. Men det kan också vara inbillning i kombination av att jag fått i mig så mycket vitaminer av solljuset.

Det jag använde mig av i Thailand var ett helt vanligt "ICA" schampo. Det är märkt bra miljöval (en grön flygande fågel) av Naturskyddsföreningen. Det kostar bara tjugo kronor flaskan och det är billigt. Naturelle Persika, heter den jag använder.

Den jag använder just nu är änglamark, vit flaska och köpt på konsum. Tyvärr är det ganska länge sen jag köpte flaskorna så jag minns inte priset. Det dåliga med dessa schampon är att jag behöver använda så mycket i taget för att håret ska bli rent.

HÄR kan du läsa mer om olika ekologiska schampon och balsam!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag har provat massvis med schampoo och balsam men nån av dom sorterna har jag nog inte provat. Kanske ska haka på och prova nästa gång jag köper..



Ha en bra kväll

2010-01-13 @ 18:30:01
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Em

Det är som du säger stor skillnad på hur mycket shampo löddrar. Ett litet knep kan vara att fukta håret gott, sen ta en liiiten plopp schampo som man gnider in och sen på med lite vatten och SEN schampo igen. då behövs det gärna mindre champo totalt. Vet ej om det blev vettigt som jag beskrev det här..



Vissa producenter har också medvetet stor öppningar i flaskorna för att få konsumenterna att slösa mera.. Jag har jobbat inom branschen, det är inget jag bara säger, tyvärr.

2010-01-13 @ 18:55:39
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: ansepanse

ska kanske testa det jag också

kramar

2010-01-13 @ 18:55:43
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0