Soya concept

Jag tänker nästan alltid på miljön när jag handlar saker. Folk har nämligen den förutfattade meningen att politiker har makt, men kära vänner, jag lovar att din makt som shoppare är så himla mycket större. För helt ärligt så bryr sig tillverkarna väldigt mycket mer om vad vi som handlar tycker än om Andreas Carlgren (aka Sveriges miljöminister) tycker.





Därför bryr jag mig. För att jag sitter inne på så mycket makt. Så när jag köpte kläder senast (i den lokala affären) så var ett av märkena Soya concept. Låter det miljövänligt? Mja, det tycker jag. Men är det så? Har kollat in sidan nu, och ifall det är så, är det något de helst döljer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

- Din blogg borde vara på blogg.se framsida! Kram!

2011-08-05 @ 16:42:03
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anita

Det där med kläder är inte lätt. Men nu när man börjar bli till åren så behöver man inte så mycket. Jag tror att du är ganska mycket yngre än jag.Om Soya Concept är miljövänligt, det vet jag inte.Ha det bra/Anita

2011-08-05 @ 19:31:18
URL: http://mollaretosen.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Jag köper mycket begagnat i klädväg men även en del på hm och Lindex. Babykläder på de sistnämnda två ställena är oftast av ekologisk bomull i varje fall. Jag tycker det är bra att de fått in mycket sådant i sortimentet.

2011-08-05 @ 19:45:46
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0