Coca Cola Company

Jag är ett stort fan av Coca Cola. Eftersom jag varken dricker kaffe, sprit eller gör någonting annat i den stilen så anser jag mig vara värd detta. (Ja, jag tycker också att jag är bra på undanflykter) Men vad gör egentligen Coca Cola för att jorden ska bli en bättre plats? För om det ska lyckas måste alla hjälpa till. Och ju mer de stora företagen bryr sig, desto mer skillnad blir det!

Till år 2020 ska de sänka sina koldioxidutsläpp med 80%. Det är bra. Och målet de har är att vara helt klimatneutrala. Det jag tyvärr tror är att man måste öka på stegen lite, vi kan inte vänta till 2050...

Flaskan står för en stor del av utsläppen. Där finns mycket för Coca Cola company att göra. Till exempel kan de se till att flaskan är gjord helt på återvunnet material (idag är det ca 50%) eller delvis/helt gjord av förnybara produkter. En del i det är Plantbottle där 30% är förnybara råvaror. Men man kan bli bättre, eller hur? Men det finns även grejer vi kan göra. Panta alla burkar och alla flaskor! Idag pantas en stor del, men tyvärr inte alla.

Eftersom Coca Cola ännu inte är helt miljöneutral kan vi inte dricka den med gott samvete (man kan ju tyvärr inte heller hävda att den är nyttig) så det du kan göra är att kontakta dem HÄR och komma med påtryckningar om hur viktigt det är att man informerar kunderna om hur pantningen gör skillnad eller att man måste skynda på och nå sina klimatmål tidigare.


PS. Kom ihåg, alla företag bryr sig om sina kunder och om några av oss gör detta, så kommer vi och Coca Cola göra skillnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0