Mer om vargen..

Hej på er alla!

Jag vill bara tacka er för att ni har tagit er tid att grubbla över vargfrågan! Det är verkligen intressant att läsa. Tänkte passa på att lägga in lite mer av mina åsikter i den frågan nu. Jag tycker att vargen har rätt att finnas. Där är vi nog överens? Så som jag förstått i alla fall. Det jag tycker är det knepiga är att vi inte tänker på hur vi ska göra för att få det att fungera. Det är där jag vill hålla debatten levande. Jag vill inte att några djur ska må dåligt, varken får (som är ett exempel) eller varg.

Det jag har tänkt på också: En kväll förra vintern satt pappa och jag och tittade på TV. Vi såg på ett program hur de märker vargarna. Dittills hade jag respekt för att de märkte djuren så vi skulle veta hur många de fanns, vi har ju förstört naturen och då måste vi också sköta den. Men jag reagerade på hur de märkte vargarna i det här programmet (det var en dokumentär som jag tyvärr inte minns namnet på), de jagade vargen med skotrar och helikoptrar...Ehh??? Är det okej? Hur många vargar känner ni som skulle bli glada över att få en helikopter skickad efter sig? Det känns inte riktigt som det sker på vargens villkor...?

Kommentarer
Postat av: ansepanse

precis på samma vis jagar de björnar och märker dem, såg det i "Mitt i naturen"

2009-12-08 @ 15:40:11
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0