Peptalk

Ibland känner jag hur vi är påväg att helt spåra ur. Vart är vi påväg? Med medmänskligheten? Med våra miljöbestyr? Vad fan ska man göra?

Som tonåring är jag verkligen upp och ner. Men jag är också en ung kvinna mellan varven (den delen är inte lika stor som tonåringsdelen) och jag känner ibland att jag måste göra något. Alla verkar kunna skylla över på varandra rätt bra. Men det håller inte i längden. Det är inte en amerikans fel att du i Mora jobbar över fem dagar i veckan och inte orkar leka med dina barn på helgen. Det är inte alla andras fel! Man kan inte hålla på och skylla ifrån sig. Det är liksom ingen mening.

Jag vet att jag gör saker som har betydelse. Jag skriver om miljön här på bloggen för att få ett ökat engagemang och medvetenhet hos oss bloggare i alla åldrar. Jag vet att jag är en bra människa oftast. Men det är så jäkla svårt att vara en bra människa själv om man inte får respons. Man sliter en hel dag och får inte ett skit för det. Men det får du, för vet du? I hela världen så är du den som är mest viktig i hela världen för dig. Det måste du komma ihåg.

Om folk förringar dig, inte märker att du har slitit som en liten myra hela dagen och städat, de säger att det är dags att du börjar hjälpa till. Säg att det gör du. Du har gjort det här hela dagen. Ingen har rätt att trampa på dig. Däremot kommer troligen aldrig någon i mellanmjölks Sverige hjälpa dig. Därför måste du göra det själv. Du måste säga ifrån. när du gör det, kommer du kunna sova om nätterna, du kommer kunna se dig själv i spegelögonen och tänka att du är nog himlans bra trotsallt.

Hur mycket du än står upp för dig och ditt spegeljag så hjälper det inte ifall du aldrig får bekräftelse ifrån någon. Men för att få det måste du ge. Om "alla hatar dig" kanske det finns något du kan ändra? Sluta säga ironiska saker till dem? Vad vet jag... Men du kan få bekräftelse, det kommer såsmåningom. Det finns alltid minst en annan människa i hela världen som älskar dig, under hela din levnadstid. Har du tur får du flera.

Du kommer igenom det du vill igenom. Det ska du ha klart för dig. Och också. Jag älskar dig, ge mig bara chansen..

Kommentarer
Postat av: Malin

sv; Japp det var riktigt skönt med lite sol och bad ! :D

Ah jo jag såg länken , men fatta inte :P haha.



Bra skrivet måste jag säga !!! :D

2009-08-07 @ 22:10:14
URL: http://somebodysmile.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Tack för tipset, ska ta upp det där med att våga säga "nej".. det kan vara svårt emellanåt..



Bra skrivet för övrigt, du är en klok människa :) Kram och god kväll

2009-08-08 @ 00:56:39
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jättebra skrivet!! Ett problem är att människan vill ha uppmärksamhet oavsett om den är positiv eller negativ. Vi vill helst ha den positiva, men kan vi inte få den söker vi den andra varianten. Barn som inte får positiv feedback börjar då ofta med ett negativt beteende som de senare tar med sig i vuxenlivet. Det blir rent av den vana att söka negativ uppmärksamhet.. Tyvärr!!

2009-08-08 @ 07:46:46
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Miiqa

Skitbra inlägg! Visst är det så! Jag diggar ditt engagemang jättemycket, det känns som ett uppfräschande avbrott bland alla shoppingbloggar!



Kram!

2009-08-08 @ 09:01:27
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ditt inlägg är helt sant. Du skriver så jävla bra

2009-08-08 @ 10:33:13
URL: http://ohvicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0